Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku głównego specjalisty będzie należało:
• prowadzenie nadzoru nad merytoryczną działalnością dyrektorów okręgowych urzędów górniczych oraz UGBKUE, a także wykonywanie nadzoru i kontroli nad ruchem zakładu górniczego, w tym poprzez przeprowadzanie kontroli w podziemnych, odkrywkowych i otworowych zakładach górniczych,
• prowadzenie spraw dotyczących uzgadniania granic obszarów i terenów górniczych dla kopalin podstawowych i pospolitych,
• prowadzenie spraw skarg i wniosków dotyczących zagadnień związanych z miernictwem górniczym,
• rozpatrywanie pod względem merytorycznym odwołań od decyzji administracyjnych i zażaleń na postanowienia dyrektorów okręgowych urzędów górniczych dotyczących zagadnień miernictwa górniczego,
• analizowanie prawidłowości sporządzania i dokumentowania stwierdzonych zagrożeń naturalnych w dokumentacji mierniczo-geologicznej zakładów górniczych oraz sporządzanie raportów, analiz dotyczących eksploatacji górniczej i jej wpływu na powierzchnię terenu,
• udzielanie konsultacji innym pracownikom organów nadzoru górniczego oraz przedsiębiorcom i organom koncesyjnym,
• rozpatrywanie wniosków dotyczących udzielania odstępstw od obowiązujących przepisów w zakresie miernictwa górniczego,
• uczestniczenie w posiedzeniach zespołów porozumiewawczych do spraw eksploatacji pod terenami chronionymi, powołanych przez organy l instancji.
Wymagania od kandydatów (niezbędne):
• wykształcenie wyższe magisterskie o specjalności geodezja lub miernictwo górnicze,
• 5 lat doświadczenia zawodowego w pracy w służbie mierniczej zakładu górniczego lub organach nadzoru górniczego, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie jako osoba z uprawnieniami mierniczego górniczego w ruchu zakładu górniczego lub jako pracownik inspekcyjno-techniczny w organach nadzoru górniczego,
• uprawnienia mierniczego górniczego,
• znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego i przepisów wykonawczych w zakresie dotyczącym służb mierniczych i dokumentacji mierniczo-geologicznej zakładów górniczych,
• ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej,
• ogólna znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz procedury administracyjnej,
• umiejętność obsługi komputera.
Wymagania dodatkowe:
• ukończenie studiów podyplomowych na kierunku prawa administracyjnego,
• ukończenie studiów podyplomowych z zakresu ochrony powierzchni,
• zdolności interpersonalne, asertywność,
• umiejętność samodzielnego rozstrzygania i podejmowania decyzji,
• dokładność, skrupulatność, odpowiedzialność,
• odporność na stres, zdolność analitycznego myślenia,
• znajomość aplikacji inżynierskich z zakresu geodezji.
Szczegóły