Jej uczestnicy dowiedzą się m.in., jak korzystanie z informacji geoprzestrzennych wpływa na rozwój biznesu, przekładając się na jego ekspansję oraz wzrost przychodów osiąganych przez firmy. Aby w pełni korzystać z możliwości, jakie daje informacja geograficzna, trzeba być na bieżąco nie tylko z nowymi produktami i usługami, ale także mieć świadomość, w jaki sposób z nich korzystać, posiłkując się przykładami praktycznych wdrożeń, nawet konkurencyjnych.
Jednym z głównych celów Geomarketing Forum jest stworzenie przestrzeni spotkań dla dwóch najbardziej zainteresowanych grup: z jednej strony dostawców rozwiązań i narzędzi geomarketingowych (oprogramowania, danych), a z drugiej – klientów. Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele takich firm, jak WIGeoGIS, Datawise, T-Systems, Poczta Polska, PWC Polska, Loyalty Partner Polska. Gościem specjalnym imprezy będzie wykładowca w John Molson School of Business na Uniwersytecie Concordia w Montrealu, Krzysztof Dzięciołowski.
Pierwsza edycja konferencji, która odbyła się w grudniu 2014 roku w Warszawie pod hasłem „Jak zmonetyzować dane przestrzenne o klientach?” zgromadziła ponad 200 gości, w tym przedstawicieli kilkudziesięciu największych firm oraz dostawców technologii i rozwiązań.
W tym roku na podstawie przykładów z najróżniejszych branż prelegenci Geomarketing Forum zaprezentują, jak duży wpływ wywiera lokalizacja na podejmowane przez nas decyzje, od konsumenckich po… wyborcze (wystąpienie dr. Jarosława Flisa, socjologa i komentatora politycznego, pt. „Czy geografia pomaga wygrać wybory?”). Pojawi się też dużo studiów przypadku (
case-studies), np. Jarosław Giero z firmy WIGeoGIS opowie o zastosowaniu narzędzi GIS jako instrumentu planowania w sieci Kaufland. Renata Goss-Nowak przedstawi zastosowanie geomarketingu w usługach Poczty Polskiej dla biznesu. Krzysztof Badowski z PWC Polska zastanowi się natomiast, czy biznes w pełni wykorzystuje potencjał geoanalitycs na przykładzie strategii ekspansji sieci handlowych. Nie zabraknie również tematów związanych z rynkiem mobilnym i nowymi technologiami, np. „Geomarketing w aplikacjach mobilnych”, „Big data przyspiesza rozwój każdej organizacji”, „Jak usługi lokalizacyjne zmieniają branżę ubezpieczeniową”.
Stosowanie usług lokalizacyjnych przyczynia się do ekspansji oraz wzrostu dochodów firmy, zatem wiedza zdobyta na Geomarketing Forum może przynieść wymierne korzyści. Jak planować kampanie reklamowe, jak optymalizować przychody nowych placówek, jak zarządzać działami sprzedaży – informacje geoprzestrzenne pomagają znaleźć odpowiedź na wszystkie te pytania. Uczestnictwo w Geomarketing Forum może okazać się przydatne dla przedstawicieli bardzo różnych branż: z rozwią-zań GIS korzystają już banki, sieci restauracji, galerie handlowe, deweloperzy i przedsiębiorstwa energetyczne. Coraz częściej analizy geoprzestrzenne stosują także mikroprzedsiębiorcy oraz bardzo silny w Polsce sektor MSP.
Program spotkania